Loading

1116. Budapest, Fehérvári út 144. 12-es épület

+36706309001

szerviz@car-go.hu

Hétfő-Péntek 9.00-17.30

1116. Budapest, Fehérvári út 144. 12-es épület

Dióhéjas tisztítás

Dióhéjas tisztítás

A közvetlen befecskendezésű motoroknál szinte kivétel nélkül jellemző a szívócsatorna és szelepek kokszosodása. Egyes típusokat és motorokat erősebben érint, de használattól függően jellemző az összes autógyártó termékére. 

A közvetlen befecskendezéses technológia nagyobb számban az ezredforduló után terjedt el, mert teljesíteni kellett az új környezetvédelmi normákat. A kisebb üzemanyagfogyasztás és az emissziós értékek további csökkentése már nem volt megoldható az addig elterjedt szívócső befecskendezéshez képest.

A külső keverékképzésű motorokhoz képest viszont hátránnyá vált a fokozott kokszosodás, amire nem sikerült megoldást találni. Ennek az oka, hogy a szívószelep működés közben forróbb, mivel azt nem hűti le és nem tisztítja a befecskendezett üzemanyag. Íme a különbség: 

Ábra, amely a hengerenkénti, és a közvetlen benzin befecskendezés különbségeit mutatja be

A használat közben forróvá váló szívószelep így potenciális lerakódásoknak van kitéve. A visszavezetett kartergáz lecsapódik, ezáltal egyre több lerakódás kezd felgyülemleni. Egyes motoroknál alkalmaznak kipufogógáz visszavezetést is, ami még tovább súlyosbíthatja a problémát.

Amennyiben autónk közvetlen befecskendezéses motorral rendelkezik, úgy a használat során a szívósoron és a szelepeken lerakódó korom egyre jobban felhalmozódik. Ennek köszönhetően folyamatosan csökken a szívókeresztmetszet, emiatt romlik a motor hatásfoka, hiszen egyre nehezebben jut be a szükséges levegő, míg egyszer csak elér egy kritikus szintet és konkrét problémát okoz – mint ahogy az a mellékelt fotón is jól látható.

Szerencsére létezik olyan technológia, amellyel a motor megbontása nélkül el lehet távolítani a lerakódásokat, ezt hívjuk dióhéjas tisztításnak. Ez a speciális eljárás visszaállítja a gyári keresztmetszeteket és eltünteti a lerakódásokat a szívószelepről, anélkül, hogy a hengerfejet le kellene venni.

Kép a dióhéjas tisztítás folyamatáról

Az eredmény elég látványos, a különbséget ezzel a kis előtte-utána képsorral szemléltetnénk:

Felmerülhet a kérdés, hogy milyen gyakran kell elvégezni a tisztítást?

Természetesen ez részben a használaton múlik, de a gyakorlat azt mutatja, hogy dízelek motoroknál kb.: 160-250 ezer km között már jelentős lerakódást találhatunk, míg bizonyos benzinmotoroknál ez akár már 100 ezer km-nél jelentkezhet.

Milyen hibajelenségekből következtethetünk arra dízel motor esetén, hogy esedékes a tisztítás?

Ezek a hibák hatással lehetnek az EGR szelep, a részecskeszűrő, esetleg a turbófeltöltő korai meghibásodására is, ezért ajánlott időben elvégezni a tisztítást. 

A tisztitás után az eltávolított korom lerakódások hatására javul az üzemanyag és levegő áramlása, hiszen most már nincs fizikai akadály a levegő útjában. Így újra teljes hatékonysággal dolgozhat a motor.

A beavatkozás általában 1 nap alatt elvégezhető. 

Küldd el nekünk az autód típusát, a futott km-t, és küldünk egy árajánlatot. 

Szolgáltatások

Autószervizünk szolgáltatásai

Sok éves tapasztalattal és professzionális felszereléssel várjuk ügyfeleinket autószerelő műhelyünkben. Széles körű szervizszolgáltatást nyújtunk, korrekt áron.

Nézzük részletesebben
  • Átvizsgálás és állapotfelmérés
  • Fékjavítás
  • Futómű javítás
  • Gumicsere és gumihotel
  • Kötelező karbantartások gyári előirás szerint
  • Kuplung javítás
  • Mechanikus javítás
+ More Services
Nézzük részletesebben
  • Motordiagnosztika és motor javítás
  • Műszaki vizsga és felkészítés
  • Olajcsere
  • Ózonos klímatisztitás
  • Töréskár javítás
  • TPMS szenzor csere és beépítés
  • Vezérlés csere
+ More Services
Nézzük részletesebben

Itt tudsz Velünk kapcsolatba lépni

Ha kérdésed van szolgáltatásainkkal kapcsolatban, vagy ajánlatot kérnél Tőlünk, akkor az alábbi űrlapot kérlek töltsd ki és Mi hamarosan felvesszük Veled a kapcsolatot elérhetőségeiden.