Dióhéjas tisztítás
A közvetlen befecskendezésű motoroknál szinte kivétel nélkül jellemző a szívócsatorna és szelepek kokszosodása. Egyes típusokat és motorokat erősebben érint, de használattól függően jellemző az összes autógyártó termékére.
A közvetlen befecskendezéses technológia nagyobb számban az ezredforduló után terjedt el, mert teljesíteni kellett az új környezetvédelmi normákat. A kisebb üzemanyagfogyasztás és az emissziós értékek további csökkentése már nem volt megoldható az addig elterjedt szívócső befecskendezéshez képest.
A külső keverékképzésű motorokhoz képest viszont hátránnyá vált a fokozott kokszosodás, amire nem sikerült megoldást találni. Ennek az oka, hogy a szívószelep működés közben forróbb, mivel azt nem hűti le és nem tisztítja a befecskendezett üzemanyag. Íme a különbség:

A használat közben forróvá váló szívószelep így potenciális lerakódásoknak van kitéve. A visszavezetett kartergáz lecsapódik, ezáltal egyre több lerakódás kezd felgyülemleni. Egyes motoroknál alkalmaznak kipufogógáz visszavezetést is, ami még tovább súlyosbíthatja a problémát.
Amennyiben autónk közvetlen befecskendezéses motorral rendelkezik, úgy a használat során a szívósoron és a szelepeken lerakódó korom egyre jobban felhalmozódik. Ennek köszönhetően folyamatosan csökken a szívókeresztmetszet, emiatt romlik a motor hatásfoka, hiszen egyre nehezebben jut be a szükséges levegő, míg egyszer csak elér egy kritikus szintet és konkrét problémát okoz – mint ahogy az a mellékelt fotón is jól látható.

Szerencsére létezik olyan technológia, amellyel a motor megbontása nélkül el lehet távolítani a lerakódásokat, ezt hívjuk dióhéjas tisztításnak. Ez a speciális eljárás visszaállítja a gyári keresztmetszeteket és eltünteti a lerakódásokat a szívószelepről, anélkül, hogy a hengerfejet le kellene venni.

Az eredmény elég látványos, a különbséget ezzel a kis előtte-utána képsorral szemléltetnénk:

Felmerülhet a kérdés, hogy milyen gyakran kell elvégezni a tisztítást?
Természetesen ez részben a használaton múlik, de a gyakorlat azt mutatja, hogy dízelek motoroknál kb.: 160-250 ezer km között már jelentős lerakódást találhatunk, míg bizonyos benzinmotoroknál ez akár már 100 ezer km-nél jelentkezhet.
Milyen hibajelenségekből következtethetünk arra dízel motor esetén, hogy esedékes a tisztítás?
- Hidegindításnál a motorunk egyenetlenül jár
- Lassabb gázreakció
- A töltőnyomás lassabban épül fel
- A korábbihoz képes növekedett a fogyasztásunk
- A részecskeszűrő hibák folyamatossá válnak
- Érezhető teljesítmény vesztést tapasztalunk
- Keverékképzési hibák
Ezek a hibák hatással lehetnek az EGR szelep, a részecskeszűrő, esetleg a turbófeltöltő korai meghibásodására is, ezért ajánlott időben elvégezni a tisztítást.
A tisztitás után az eltávolított korom lerakódások hatására javul az üzemanyag és levegő áramlása, hiszen most már nincs fizikai akadály a levegő útjában. Így újra teljes hatékonysággal dolgozhat a motor.
A beavatkozás általában 1 nap alatt elvégezhető.
Küldd el nekünk az autód típusát, a futott km-t, és küldünk egy árajánlatot.
Autószervizünk szolgáltatásai
Sok éves tapasztalattal és professzionális felszereléssel várjuk ügyfeleinket autószerelő műhelyünkben. Széles körű szervizszolgáltatást nyújtunk, korrekt áron.
Nézzük részletesebben- Átvizsgálás és állapotfelmérés
- Fékjavítás
- Futómű javítás
- Gumicsere és gumihotel
- Kötelező karbantartások gyári előirás szerint
- Kuplung javítás
- Mechanikus javítás
Nézzük részletesebben
- Motordiagnosztika és motor javítás
- Műszaki vizsga és felkészítés
- Olajcsere
- Ózonos klímatisztitás
- Töréskár javítás
- TPMS szenzor csere és beépítés
- Vezérlés csere
Nézzük részletesebben
Itt tudsz Velünk kapcsolatba lépni
Ha kérdésed van szolgáltatásainkkal kapcsolatban, vagy ajánlatot kérnél Tőlünk, akkor az alábbi űrlapot kérlek töltsd ki és Mi hamarosan felvesszük Veled a kapcsolatot elérhetőségeiden.