GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Ha valamire nem talált választ, forduljon hozzánk bizalommal elérhetőségeinken!

Garancia menete
A legnagyobb körültekintés és a legjobb alkatrészek felhasználása mellett is előfordulhatnak garanciális problémák, elég csak az autógyártók által előírt visszahívásokra gondolni.

Ilyen esetekben a jótállási, azaz garanciális igény érvényesítését a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet, és a 249/2004. (VIII. 27.) Kormány rendelet szabályozza.

A javítás vagy kicserélés határidejére az NGM rendelet tartalmaz előírást:

„5. § A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.”

Mivel tudjuk, hogy az autót a többség nem hobbiból tartja, ezért az elvégzett munkára és a nálunk vásárolt alkatrészekre a következő feltételeket biztosítjuk:

  • A hibás alkatrészt saját költségen cseréljük, hogy minél előbb használni tudd az autódat. A garanciális hibából fakadó munkadíjat alkatrész hiba esetén is a szerviz állja.
  • A cserét igyekszünk soron kívül elvégezni.
  • A teljes garanciális ügyintézést kezeljük, neked csak a bejelentéskor szükséges papírokat kell aláírnod.

Hozott alkatrész esetén csak a beszerelés szakszerűségére tudunk garanciát vállalni, és alkatrész hiba esetén a munkadíjat is térítened kell majd.

Megvárhatom a javítást?
  • Az olajcsere, gumicsere és a kisebb javítások megvárhatóak. Erre az időtartamra egy kényelmes kanapéval, WI-FI-vel, ásványvízzel és kávéval tudunk szolgálni.
  • Az ennél hosszabb javítások idejére itt kell hagyni az autót. Önnek sem jó, ha órákat kell várakozni, és mi sem tudunk ennyi időre érdemi társaságot nyújtani. 🙁 
Lerobbantam az M1 kivezetőn, tudnának segíteni?

Annyit látatlanban is megígérhetünk, hogy megpróbálunk.

De, ehhez első körben be kell juttatni a szervizbe az autót. Egy üzemképtelen, szervó és fékrásegítés nélküli autó vontatása fokozott kockázattal jár, ezért vontatást nem vállalunk. Ebben saját felelősségre segíthet egy ismerős, vagy autómentős partnereink is készséggel állnak rendelkezésre. Ők Budapesten belülről 12-15.000 forintért szállítanak hozzánk, ez jellemzően kisebb költséget jelent, mint ha a szerelő kollégáink ülnek a dugóban.

Miután beérkezett az autó, és a már lefoglalt, vagy javítás alatt lévő munkák között lesz egy kis időnk, azonnal elkezdjük feltárni a hibát. Amint látjuk mi a gond, ajánlatot készítünk, és tájékoztatunk a várható javítási árról és határidőről. Így nem kell attól tartani, hogy a szerelési költségek csak az elvégzett munka után derülnek ki.

Ennek az aktuális munkáink függvényében lehet 1-24 óra átfutása.

Lerobbant az autóm, odaszállíttathatom?

Jellemzően ennek semmi akadálya. Ilyen esetben mindig tájékoztatjuk, hogy mikor tudjuk legkorábban elkezdeni a felmérést és javítást. Ha ez megfelelő, akkor hozassa be nyugodtan az autót, mert sokszor egy kávészünet közben is fel tudjuk mérni a hibát.

Általában mennyi a javítási idő?

Arra törekszünk, hogy a kisebb munkákat napon belül be tudjuk fejezni. Ezt az esetek 85 százalékában tartani is tudjuk. A maradék 15 százalékot a beletörött csavarok, korábbi szakszerűtlen beavatkozások és a csak megbontás után észlelhető hibák teszik ki. Folyamatosan tájékoztatunk, ha az előzetesen egyeztetett határidő nem tartható valami miatt.

Kedd 9-re van időpontom, el is kezdik a javítást?

Természetesen! Időpontot csak úgy adunk, ha a szerelő kollégáink azonnal el is tudják kezdeni a munkát.

Holnap reggel indulunk nyaralni. Meg tudnák ma javítani a klímát, féket, kopogó motort, stb.?

Jó eséllyel nem. 🙁

Általában elég komoly előjegyzésünk van.

Ahhoz, hogy tartani tudjuk a vállalt határidőket, nem tudunk órákat lecsípni az amúgy is pörgős munkanapból. Ön sem lenne boldog, ha nem tartanánk a megbeszélt határidőket.

A kisebb dolgokban természetesen segíteni fogunk, de csak ha más kárára nem megy a javítás.

Kérhetek egy kb. ajánlatot olajcserére?

Természetesen, de a pontos ajánlathoz szükségünk van a forgalmi engedély első oldaláról az autó adataira. Ha ezt megkaptuk, akkor tudunk pontos árat adni. Más kell egy Seat Ibizába, egy hóekés Kraz teherautóba, és egy M62 típusú dízelmozdonyba is. 🙂

Kaptam egy előzetes javítási ajánlatot. Biztosan ennyi lesz a végösszeg?

Jellemzően igen!

Eltérés akkor lehet, ha megbontás után hibás alkatrésszel találkozunk (például megtépték a lengéscsillapító menetét a porvédő alatt, az olajszűrőházat kartonpapírral bélelték, stb.), vagy az ajánlat adás és a tényleges javítás megkezdése között kifutott a kiajánlott alkatrész. Ilyenkor minden esetben dokumentáljuk a problémát, és megfelelően tájékoztatjuk!

Tegnapra volt időpontom, de elfelejtettem. Mehetek ma?

Sajnos jó eséllyel nem. A tegnapi időkeretet feltöltöttük más feladattal, esetleg a műhely karbantartására fordítottuk, ma már a következő küldetéseken kell dolgozunk.
Alapjáraton türelmesek és kedvesek vagyunk, de mivel nekünk jelentős anyagi kiesés is lehet, ha nem tudunk mást javítani, a második ilyen alkalom után a korábban említett jelzők közül csak a kedvességet tudjuk garantálni. Az autója javítására keresnie kell egy másik autószervizt.

Ma reggel hagytam a CAR-GO-ban az autóm. Holnap délutánra ígérték, hogy készen lesz. Közbe jött valami, el tudom hozni holnap 11-kor?

Igyekszünk mindent megtenni annak érdekében, hogy a lehető legkevesebb időt töltsön nálunk egy-egy autó. Emiatt elég feszített a munkarend, valamint a becsült javítási idő tényleg szükséges a szakszerű javításhoz. Ilyen esetben jellemzően csak úgy tudunk segíteni, hogy adott részek javítását egy újabb időpontban végezzük el. Például a féket megcsináljuk, de a kopogó szilent miatt vissza kell majd jönni.

Milyen alkatrészekkel dolgoztok?
A beszállítók jellemzően két minőségi kategóriába sorolják a termékeket, az olcsóbb „normál”, és „gyári” vagy „professzionális”. Ahol elérhető, ott az utóbbi, gyárival megegyező minőségű alkatrészeket ajánlunk ki. Ha ezek nem beszerezhetőek, vagy nem célszerű a használatuk, akkor a gyári alkatrészek kerülnek sorra. Ezeknek magasabb az áruk és 1-15 nap is lehet a beérkezésük, de nem szeretnénk fél év múlva arról egyeztetni, hogy addig bírták a gyűrődést, így mindig az optimális minőséget és árat keressük.

Nekünk is az az érdekünk, hogy az elvégzett karbantartás vagy javítás tartós legyen. A szavatossági problémák nem csak az ügyfélelégedettséget csökkentik, de az egyedi garanciális eljárásunk miatt számunkra is terhet jelentenek.

Kérhetem, hogy gyári alkatrészből történjen a javítás?
Természetesen. Ilyenkor ennek megfelelően készítjük el az ajánlatod, és feltüntetjük benne a várható beérkezési időket (1-15 nap). Azt azonban fontos tudni, hogy a megrendelt gyári alkatrészek nem visszáruzhatóak, ezért ha megnyomtuk a rendelés gombot, mindenképpen ki kell ezeket fizetned.
Van az egyik alkatrész kereskedésnél ismerősöm. Hozhatom a javításhoz szükséges alkatrészeket?

Alapvetően ennek semmi akadálya nem lenne, ha biztosan a megfelelő alkatrészeket kapnánk ilyenkor. A gyakorlat azonban azt mutatja, hogy 10-ből 7 esetben fél napokra fent ragad az autó az emelőn, mert a boltban nem a megfelelő alkatrészt adták. Ilyenkor dominószerűen borul a naptárunkban minden, és csak komoly feszültség árán tudjuk tartani a többi ügyfél felé vállalt határidőket. Emiatt hozott alkatrészből történő javítást óránként nettó 15.000 forintos áron tudunk vállalni, és garanciális probléma esetén a teljes ügyintézés is az Ügyfél feladata.

Mi, a gyári alkatrészeket leszámítva, akár öt eltérő paraméterű alkatrészt is megrendelhetünk, a nem megfelelőket a beszállítóink visszaveszik. Önnek ez nem jelent plusz költséget és biztosan időre elkészül az autó.

Bár a gyakorikerdesek.hu nem a kedvenc információ forrásunk, itt egész jól összefoglalót olvashatunk az egyénileg beszerzett alkatrészek és a számla nélküli javíttatás hátulütőiről.

https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__8684182-auto-alkatreszekre-milyen-formaban-vonatkozik-garancia-jotallas-szavatossag-e

Bontott alkatrészekből szeretném javíttatni az autóm. Tudnak segíteni az alkatrészek beszerzésében?

Ha máshol már nem beszerezhető a szükséges darab, természetesen addig kutatunk, ameddig megnyugtató megoldás nem születik.
Azonban a telefonálgatás, és a város másik feléből történő beszerzés sokszor költségesebb, mint a beszállítói hálózatból megrendelni a szükséges alkatrészt.
Ilyenkor, ha van az adott típushoz bejáratott bontónk, nagyon szívesen összekötjük velük, majd beépítjük a hozott darabokat.

Megtaláltam az alkatrészt az autodoc.hu/autoalkatreszonline24.hu oldalon sokkal olcsóbban. Hogy lehet ez?

A fenti webshopok üzemeltetője egy német cég, az Autodoc Gmbh. Rendelés és fizetés után a raktárukban elkezdik kiszedni a terméket, átadják egy futárszolgálatnak, ami majd kiszállítja a megadott hazai címre. Ennek az átfutása 3 nap és a végtelen között mozog.
Ezzel szemben a hazai beszállítóink saját szállító munkatársakkal dolgoznak, készleten lévő alkatrészt a rendeléstől számított 1,5-3 órán belül el tudnak juttatni a műhelyünkbe. Ennek természetesen jóval magasabb költsége van, mint a fenti modellnek. Belátható, hogy egy emelőn lévő, megbontott autónál pár óra alatt elolvadna az árelőny, ha fizetni kellene a napokra vagy hetekre lekötött kapacitást, vagy a többszöri szét és összeszerelést.
Arról nem is beszélve, hogy adott esetben mi már az autó adatai alapján ki tudunk rendelni többféle alkatrészt is, így az egyeztetett időpontban biztosan elvégezhető a javítás.

https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__7935267-az-autoalkatreszonline24hu-oldal-az-mukodik-egyaltalan

office@car-go.hu

Hétköznap: 08.00- 17.00

1116 Fehérvári út 144. 12-es épület.